cookies

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Om aan de nieuwe e-Privacy richtlijn te voldoen, vragen we je om toestemming om cookies te plaatsen. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.

GRATIS deskundig advies Stuur een bericht Vind ons op Facebook Vind ons op Instagram

Klantenservice

Heeft u een vraag over een product?
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht u vraag er niet tussen zitten, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Meest gestelde vragen:

1. Wat wordt er bedoeld met montage ‘in de dag’?

Met “In de dag” bedoelen wij dat het product tussen het kozijn, de muur of tegen het plafond geplaatst wordt.

2. Wat wordt er bedoeld met montage ‘op de dag’?

Met “Op de dag” wordt het product voor het kozijn of op de muur geplaatst.

3. Hoe kan ik een product bestellen? 
 Indien u klaar bent met het samenstellen van uw raamdecoratie in de productconfigurator, kunt u uw raamdecoratie bestellen. Het is belangrijk om de juiste maatvoering in te geven. Volg hiervoor onze inmeetinstructies op “Meet & Montage instructies” op. Kies de juiste bediening en kleur van het te bestellen product of producten en plaats het vervolgens in de winkelwagen. Vervolgens dient u uw juiste gegevens in te vullen voor de aflevering en het factuuradres en kunt u de laatste controle toepassen. Indien u onze montageservice voor het  monteren van de producten aan uw bestelling toevoegt, dan neemt een van onze monteurs, na levering van de producten, contact met u op om een afspraak voor de montage te maken.  Ook kunt u nog een extra opmerking toevoegen aan uw bestelling. Vervolgens dient u te kiezen op welke manier u wenst te betalen en wordt u doorgeschakeld naar een nieuwe webpagina waar het bestelproces wordt gestart. De daadwerkelijke bestelling vindt plaats na acceptatie van uw betaling.

 

4. Waarom moet ik de montagehoogte opgeven bij mijn bestelling?

 In januari 2015 is er een Europese wet ingevoerd met daarbij een Europese norm (EN13120) voor alle producenten en leveranciers van raamdecoratie. Deze norm verplicht ons om kindveilige raamdecoratie te maken en te leveren. Door het opgeven van de hoogte gemeten vanaf de grond tot bovenkant van het product kunnen we de lengte van de bediening kindveilig leveren. Daarmee wordt bedoeld dat deze minimaal 150cm boven de grond hangt. Daarnaast zijn de producten voorzien van een bediening met een verbreekbare verbinder, een eventuele kettingspanner of een koordkikker. Hiermee voldoen wij aan de Childsafetynorm van deze wetgeving. Zie hiervoor onze speciale pagina: KINDVEILIGHEID. Bij de montagehoogte geef u de hoogte op van waar het product gemonteerd gaat worden tot aan de vloer. 

5. Wat zijn de verzendkosten
 Voor het verzenden van proefstalen worden geen kosten in rekening gebracht - GRATIS verstuurd.
In de onderste tabel vindt u andere verzendkosten per product:

Verzendkosten
Binnenzonwering € 8,95   
Knikarmschermen, uitvalschermen                    € 64,95
Rolluiken en screens € 39,95
Horren € 8,95
Onderdelen € 8,95

 

6. Via welke betaaldmethothes kan ik betalen?
U kunt bij DECAMOO op één of meer van de volgende manieren betalen:

   
Via iDEAL (alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland)
 Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

     
Via Creditcard
 U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij dragen samen met uw creditcardorganisatie zorg voor een correcte afhandeling.

         
Via Paypal
 Indien u kiest om met PayPal te betalen, wordt u na het bestellen meteen doorgestuurd naar de PayPal-website. Indien u al aangemeld bent bij PayPal kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Als u nieuw bent bij PayPal kunt u zich ook als gast aanmelden of een PayPal-rekening openen en de betaling bevestigen. Wanneer de betaling door ons is ontvangen, wordt uw bestelling in productie genomen.

  
Via SEPA

 Een (SEPA) overboeking is de meest standaard manier van betalen. Iedereen met toegang tot internetbankieren heeft de mogelijkheid om op deze wijze te betalen. Als u kiest voor een overboeking, krijgt u een scherm te zien met een betaalverzoek met een uniek kenmerk. Dan kunt u vervolgens direct inloggen in u eigen vertrouwde bankomgeving om het bedrag over te maken, of u kan ervoor kiezen om het verzoek eerst naar uw e-mail te sturen en het later over te maken.

  
Via VVV cadeaubon
 Het online besteden van uw VVV Cadeaukaart berust op hetzelfde principe als het besteden van uw giftcard in een winkel; u kunt namelijk de waarde van uw bon gebruiken voor de aankoop van een product. In de meeste gevallen kunt u eenvoudig afrekenen door uw kaartnummer en veiligheidscode in te vullen waarna het bedrag van uw Cadeaukaart wordt afgehaald.

   
Via Przelewy24
 Przelewy24 is een lokale Poolse betaaldienst die de overdracht van bedragen faciliteert voor betalingen tussen consumenten en verkopers. Het is de meest gebruikte betaalmethode van Polen en biedt ondersteuning voor bankoverschrijvingen door 165 Poolse banken.

 

7. Veilig bestellen
 DECAMOO stelt de veiligheid van uw bestelling en betaalgegevens voorop. De gegevens worden strikt vertrouwelijk door ons behandeld.
 Voor uw bestelling hebben we uw naam, e-mailadres, adres(sen) en betaalgegevens nodig. Voor de correcte afwikkeling van uw bestelling, registreren, verwerken en slaan wij uw gegevens op. Daarnaast kunnen deze gegevens later gebruikt worden voor een eventuele garantie. Bij de afwikkeling van uw bestelling verstrekken wij alleen de noodzakelijke persoonlijke gegevens aan onze leveranciers.
 Uw gegevens zullen uitsluitend voor bovenstaande doelen, of voor een doel dat hier nauw mee samenhangt worden gebruikt. Derhalve zijn uw gegevens veilig bij ons en zullen niet op ongeoorloofde wijze gebruikt worden.

DECAMOO maakt gebruik van een vergrendelde SSL (Secure Socket Layer) verbinding. Als u een product in uw winkelwagen plaatst, een account aanmaakt of uw betaling wilt voltooien, schakelt de website automatisch over naar een beveiligde verbinding. Om gebruik te maken van deze SSL beveiliging heeft u geen speciale software nodig. De SSL-verbinding is te herkennen door het ‘slotje’ in de adresbalk van uw browser.

8. Veilig betalen
 Alle betalingen die worden voltooid bij DECAMOO worden gerealiseerd door Mollie Online Payment Services. Mollie is leverancier van betaaloplossingen in Nederland. Door middel van deze veilige bestel- en betaalmethode kunt u erop vertrouwen dat uw persoonlijke gegevens op een veilige manier worden verwerkt bij DECAMOO.

9. Wat is de levertijd?
 DECAMOO - Raamdecortie heeft een levertijd van 10 - 15 werkdagen, mits de producent de producten op voorraad heeft. De levertijd van ieder product is afhankelijk van het merk en het type product. In uitzonderlijke gevallen kan de levertijd oplopen. Zo kan het product nog niet volledig op voorraad zijn, waardoor de levertijd wordt uitgesteld. Uiteraard houden wij u hiervan op de hoogte.

Levertijd

Binnenzonwering:
- jaloezieën
- rolgordijnen
- vouwgordijnen
- plisségordijnen
- duo rolgordijnen
- verticale jaloezieën

2-3 weken
Gordijnen 2-4 weken
Rolluiken en screens

3-4 weken

Knikarmschermen  

3-4 weken

Horren                        

  2-3 weken 


10. Garantie
 We hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze producten en we willen dat jij dat ook hebt. Daarom bieden wij zonder extra kosten een verlengde garantie van 3 jaar aan op al onze producten.

11. Ik heb een klacht, wat nu?
 DECAMOO gaat – net als haar transporteurs - zo zorgvuldig mogelijk om met de bestelde producten. Gaat er toch iets mis en heeft u een klacht over het product, dan vragen we u om contact met ons op te nemen door te mailen naar: klantenservice@decamoo.nl .

Graag ontvangen wij per email een duidelijke omschrijving van de klacht, voorzien van een duidelijke foto. Vermeld uw naam, ordernummer en afmeting van de jaloezie. Ingediende klachten worden gemiddeld binnen twee werkdagen beantwoord.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

12. Retourneren en reparatie
Reparatie:
 Het kan gebeuren dat een product beschadigd is of kapot gaat door langdurig gebruik, onjuist gebruik of onzorgvuldigheid. Met onze reparatieservice bieden wij daar een goede oplossing voor. De meeste onderdelen die beschadigd of kapot zijn kunnen weer worden besteld. Meld uw reparatieverzoek bij ons aan via de onderstaande stappen.

Retourneren:
 Producten die u via deze webwinkel koopt worden volgens de door u ingevoerde specificatie op maat gemaakt. 
Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
 Helaas kan het altijd voorkomen dat de maatvoering van het door u ontvangen product niet overeenkomt of dat het product niet voldoet aan de productspecificaties. Dat vinden wij uiteraard zeer vervelend en wij zullen onze uiterste best om dit te verhelpen. Meld uw retourverzoek bij ons aan via  onderstaande stappen. 

Stappen bij reparatie en retourneren:

  1. Stuur een e-mail naar klantenservice@decamoo.nl en vermeld uw bestelnummer, naam en adresgegevens.
  2. Beschrijf duidelijk in uw aanvraag het waargenomen probleem c.q. uw klacht.
  3. Voeg foto’s toe van het deel dat gerepareerd dient te worden of een foto van afwijkingen aan het product.
  4. Onze medewerkers bekijken uw aanvraag op werkdagen binnen 48 uur en nemen zo snel mogelijk contact met u op. 

 

13. Onderdelen nabestellen

 Het kan voorkomen dat bepaalde onderdelen van producten door langdurig of onjuist gebruik, een ongelukje of onzorgvuldigheid kapot gaan. Gelukkig zijn de meeste onderdelen tegen een lage prijs na te bestellen, zodat u langer kunt genieten van uw raamdecoratie en zonwering.

Wilt u onderdelen nabestellen? Bel onze klantenservice of stuur een e-mail naar klantenservice@decamoo.nl met daarin uw ordernummer en NAW-gegevens. Wij nemen binnen drie werkdagen contact met u op en stellen u op de hoogte van de kosten van het onderdeel en hoe u deze kunt betalen. Op het moment dat wij uw betaling ontvangen hebben, wordt het onderdeel besteld en zo snel mogelijk naar u opgestuurd.

14. Bestelling wijzigen of annuleren
 Al onze producten worden speciaal voor u op maat geproduceerd. Wanneer de maten bekend zijn en de aanbetaling is voltooid, wordt uw bestelling binnen 1werkdag in productie genomenom zodoende een korte levertermijn te kunnen garanderen. Uw order kan dan alleen nog gewijzigd of geannuleerd worden als deze nog niet in productie is genomen. Alleen binnen de eerste 24 uur na bestelling is het nog mogelijk de order te wijzigen of te annuleren.
 Wilt u een orderwijziging doorgeven of een bestelling annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice door te bellen naar +31 (0)172 576 296.

 Als de bestelling nog geannuleerd kan worden, wordt de aanbetaling of het volledige aankoopbedrag van het desbetreffende product binnen vijf werkdagen op uw rekening teruggestort. Wanneer u de betaling met een creditcard heeft gedaan, dan moet u rekening houden met een verwerkingstijd van ongeveer drie weken.

15. Wijken de getoonde kleuren en structuren af van de werkelijkheid?

 Ja, dat is mogelijk. Alle stoffen worden zo getrouw mogelijk weergeven met de foto's op onze webshop. Echter voor alle artikelen geldt dat de kleuren en structuren op verschillende beeldschermen (desktop, tablet, telefoon) anders  weergegeven kunnen worden dan in werkelijkheid.
 Daar alle gordijnen speciaal op maat worden gemaakt, kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden voor deze afwijkingen. Om eventuele verassingen te voorkomen bieden wij u de mogelijkheid om gratis stalen aan te vragen. Zo heeft u zekerheid over de stof en kleur die u ontvangt en wij maken een product op maat speciaal voor u!

16. Wat is CHILDSAFETY - Kindveiligheid?
 De Child Safety wetgeving is vastgelegd om te voorkomen dat kinderen verstrikt raken in de bedieningskoorden en kettingen van raamdecoratie. De afstand van de vloer tot de onderkant van het koord of de ketting moet minimaal 150 cm bedragen. Wij vragen u daarom de bevestigingshoogte bij uw bestelling op te geven.
Het is verplicht een veiligheidshaak te gebruiken. Deze zorgt ervoor dat de bedieningsketting tegen de muur wordt bevestigd.

Wat betekent dit voor u?
 Een van de belangrijkste punten heeft betrekking op de maximale lengte van de bedieningskettingen en koorden. Deze lengte word gebaseerd op de montagehoogte, de bedieningskettingen en koorden dienen minimaal 150cm boven de grond te hangen. Als u de montagehoogte (van punt waar u het product gaat monteren tot de vloer gemeten) opgeeft bij uw bestelling word hier 150cm vanaf getrokken, de lengte die overblijft is de lengte van uw bedieningskettingen of koorden. Wanneer u een ongeldige of geen montagehoogte opgeeft worden de bedieningskettingen of koorden standaard 100cm hoog geleverd. De bedieningskoorden kunnen hierdoor niet altijd praktisch hangen.

Childsafety onderdelen:
 Bij onze producten worden speciale childsafety onderdelen geleverd. Deze dienen op de muur bevestigd te worden, wat esthetisch niet altijd gewenst is. Wij raden u te allen tijde aan om de bijgeleverde kettinggeleider of koordkikker te gebruiken bij uw raamdecoratie, deze artikelen zorgen ervoor dat er geen gevaarlijke lussen ontstaan, waardoor er mogelijk een gevaarlijke situatie kan ontstaan voor uw kind. Mocht u ervoor kiezen om deze onderdelen niet te monteren is dit geheel op uw eigen risico.

17. Voert u nog meer kleuren dan op de site?
 De collectie omvat een grote hoeveelheid kleuren en materialen, een beperkt deel tonen wij op de site. Laat ons weten wat u zoekt, dan helpen wij u verder. Stuur een bericht naar onze verkoop.

18. Montage kosten 
 De voorrijkosten voor de montageservice bedragen € 45,00 per adres. Daarnaast betaalt u een vaste prijs per product.

Tarieven:

Montage kosten per product

Binnenzonwering:
- jaloezieën
- rolgordijnen
- vouwgordijnen
- plisségordijnen
- duo rolgordijnen
- verticale jaloezieën

€ 30,00
Gordijnen  € 30,00
Rolluiken en screens

€ 140,00

1e etage / € 155,00

2e etage / € 195,00

3e etage en hoger / € 220,00 + toeslag hoogwerk huren  

Knikarmschermen   € 189,00

*Voorbeeld kosten voor montage van 5 producten - binnenzonwering:
                        1 x € 45,- voorrijkosten
                        5 x € 30,- montagekosten
                        € 195,- totale kosten

Download het Modelformulier voor herroeping
Download de algemene voorwaarden

Mocht u ondanks de uitleg er toch niet helemaal uitkomen?
Neem dan contact met ons op.


Alle rechten voorbehouden. © 2020 DECAMOO - Raamdecoratie: logo firmy MEETMEDIA